فروشنده آلوچه آفتابی خشک

فروشنده آلوچه آفتابی خشک، علاوه بر ارائه محصولی تازه، مرغوب و باکیفیت به رعایت موازین بهداشتی نیز توجه ویژه دارد؛ شایان ذکر است که به طور کلی انواع آلوچه آفتابی با استفاده از نور و گرمای طبیعی خورشید خشک شده و برای تولید آنها هیچ گونه افزودنی به کار نرفته است؛ به همین علت آلوچه های خشک آفتابی، علاوه بر داشتن طعم عالی و طبیعی، کاملاً سالم، بهداشتی و فاقد ضرر می باشند.

فروشنده آلوچه آفتابی خشک

طرز تهیه آلوچه آفتابی خشک

طرز تهیه آلوچه آفتابی خشک خشک کردن میوه ها و سبزیجات با استفاده از نور طبیعی آفتاب، قدمتی چند هزار ساله دارد؛ امروزه نیز با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی و وجود انواع دستگاه ها و موادی که به خشک کردن میوه کمک می کنند؛ هنوز روش های سنتی تولید خشکبار طرفداران زیادی دارند.

آلو از جمله میوه های لذیذ تابستانه است که نوع خشک شده آن محبوبیت زیادی داشته و به میزان بالایی در آشپزی استفاده می شود.
در ادامه طرز تهیه آلوچه آفتابی خشک را به صورت خلاصه توضیح می دهیم.

یکی از مهم ترین کارهایی که جهت خشک کردن انواع آلو باید انجام داد؛ گرفتن پوست آن است؛ برای این کار می توان آلوها را در آب جوش قرار داد؛ پس از این که میوه ها تا حدودی نرم شدند؛ پوست آنها نیز جمع شده و به راحتی جدا می شود؛ سپس می توان با توجه به ذائقه، مقدار کمی نمک یا شکر به آلوها اضافه کرد.

اصلی ترین مرحله تهیه آلوچه آفتابی خشک، قرار دادن آلوها در معرض نور خورشید است؛ برای این کار باید از یک پارچه یا سینی تمیز کمک گرفته و میوه ها را با فاصله مناسب از یکدیگر چید؛ همچنین لازم است؛ پس از مدتی آلوها را جا به جا نمود؛ تا همه قسمت های میوه به خوبی خشک شوند.

قیمت آلوچه آفتابی خشک

قیمت آلوچه آفتابی خشک قیمت خرید آلوچه خشک آفتابی به عوامل گوناگونی بستگی دارد؛ به عنوان مثال می توان به نوع آلوی استفاده شده، طعم و کیفیت نهایی محصول اشاره کرد؛ اما علاوه بر این مسائلی مثل فله ای یا بسته بندی بودن و نحوه خرید و فروش نیز بر قیمت آلوچه خشک تاثیر می گذارند.

در ادامه مطلب بالا باید اضافه کرد که انواع آلوچه خشک آفتابی از نظر رنگ، اندازه تقریبی و سایر مشخصات ظاهری با یکدیگر فرق دارند؛ زیرا علاوه بر نوع آلوی به کار رفته، شرایط اقلیمی و شدت گرمای آفتاب نیز بر این مقوله تاثیر می گذارد؛ همچنین انواع آلو خشک از نظر درصد رطوبت یا میزان خشک بودن با یکدیگر تفاوت دارند؛ به علاوه آلوچه های خشک، ممکن است؛ از نظر طعم، ترش، شیرین یا ملس باشند؛ همه این مسائل به نوبه خود از فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت آلوچه آفتابی خشک به شمار می روند.