مشخصات الوچه خشک افتابی ریز اعلا

الوچه خشک افتابی اعلا بهترین ماده برای خوش‌ طعم کردن انواع خورشت ها به حساب می آید و طعم ترش آن با مزاج اکثر افراد به ویژه ایرانیان سازگار است. به همین جهت است که این میوه خشک جزو محصولات پر طرفدار و پر فروش است. شما برای خرید آلوچه خشک آفتابی باید به طور کامل مشخصات این محصول را تحت نظر قرار دهید تا به راحتی نمونه‌ های مرغوب آن را با توجه به این مشخصات بتوانید شناسایی کنید.

مشخصات الوچه خشک افتابی ریز اعلا

نحوه نگهداری الوچه سیاه گوشتی افتابی

نحوه نگهداری الوچه سیاه گوشتی افتابی همان طور که می دانید آلوچه ها جزو میوه های ترش مزه هستند که به دلیل دارا بودن طعم خوش محبوبیت بسیار زیادی دارند. این میوه به صورت خام مصرف می‌ شود و فرآورده های مختلفی از آن تهیه می‌ شود. به عنوان مثال اکثر آشپز ها از آلوچه برای خوش‌ طعم کردن انواع خورشت ها و مواد غذایی استفاده می کنند. البته آن ها از آلوچه های خشک شده به این منظور استفاده می کنند.

از بین تمام آلوچه های خشک شده آلوچه سیاه گوشتی آفتابی به میزان بیشتری به فروش می رسد. چرا که آلوچه های سیاه ترش تر هستند و بهتر می‌ توانند در ملس کردن طعم خورشت تاثیر بگذارند. اما نکته ای که به طول عمر آلوچه خشک اعلای آفتابی بستگی دارد، نحوه نگهداری مطلوب آن است.

برای نگهداری مطلوب آلوچه سیاه گوشتی باید سعی کنید که این محصول را در فضایی کاملا خنک و دور از نور مستقیم آفتاب قرار دهید. چرا که حرارت باعث می‌ شود که میکروارگانیسم ها در بافت این میوه خشک رشد کنند و موجب فساد آن شوند.

تجربه ثابت کرده است که بهترین نحوه نگهداری آلوچه شیرین سیاه گوشتی آفتابی نگهداری آن در یخچال است. فضای یخچال می تواند شرایط مناسبی را برای بالا بردن ماندگاری آلوچه خشک فراهم کند. البته شما برای نگهداری آلوچه سیاه گوشتی در یخچال نیز آن را باید در ظرف های دربسته و یک کیسه فریزر قرار دهید و امکان نفوذ هوا به داخل بسته بندی را به صفر برسانید.

مراکز تولید الوچه خشک افتابی اعلا

مراکز تولید الوچه خشک افتابی اعلا اکثر ایرانیان تمایل دارند تا از آلوچه های خشک در انواع غذا های اصیل ایرانی استفاده کنند و طعم این غذا ها را ترش تر کنند. به همین جهت است که در ایران مراکز تولید بسیاری به خشک کردن انواع الوچه خشک اعلا فعالیت دارد و آلوچه خشک آفتابی را بیشتر از آلوچه هایی که توسط ماده ای به نام تیزاب تهیه می‌ شوند تولید می‌ کنند.

زیرا آلوچه آفتابی متقاضیان بیشتری دارند که دلیل آن هم این است که این محصولات تنها به واسطه نور مستقیم خورشید رطوبت خود را از دست داده اند و فاقد مواد افزودنی و غیر طبیعی هستند.